Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Τιμητική διάκριση του σχολείου μας στον διαγωνισμό "Κάντο να ακουστεί 2019" με το τραγούδι μας "Μαζί για μια ωραία φιλία"


Ένα μεγάλο Μπράβο στους μαθητές μας!
Τιμητική διάκριση για το σχολείο μας και τους μαθητές μας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό τραγουδιού “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2019” με θέμα: “Η φωνή μας, ασπίδα στα λόγια του μίσους“, με το τραγούδι «Μαζί για μια ωραία φιλία». Ακούστε το τραγούδι μας στον  παρακάτω υπερσύνδεσμο:

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας Μαρία, Πασχάλης, Κυριακή, Παρασκευά, Βασιλεία, Άνιελ, Ραφαηλία και Κατερίνα για την επιτυχία τους. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα στον παρακάτω υπερσύνδεσμο του διαγωνισμού:

 

Μαζί…για μια ωραία φιλία




Λόγια σκληρά με ψυχρή φωνή

φέρνουν εμπόδια στη φιλία αυτή.

Όταν τα λόγια σου υποτιμούν

Δύσκολα αισθήματα μου δημιουργούν.



Το πρόβλημα αυτό αν δεν διαχειριστώ

και τελικά στον εαυτό μου κλειστώ

Τότε τον θυμό θα αφήσω να νικήσει.

Και τελικά εγώ δεν θα έχω βρει τη λύση.



Ρεφρέν 1

Μαζί, μαζί… για μια ωραία φιλία για μια νέα αρχή.

Μαζί μαζί… διώξτε πια τη βία απ΄ τη ζωή.

Μαζί, μαζί… σέβομαι τα θέλω σου, σεβάσου με και εσύ.

Μαζί, μαζί… ακούω τη γνώμη σου, άκου με και εσύ.



Λύση ψάχνω μέσα μου να βρω,

βοήθεια ζητώ αν δεν εισακουστώ

βρίσκω κάποιον να εμπιστευτώ

να το συζητήσω, να απελευθερωθώ.



Το πρόβλημα αυτό αν δεν διαχειριστώ

και τελικά στον εαυτό μου κλειστώ

Τότε τον θυμό θα αφήσω να νικήσει.

Και τελικά εγώ δεν θα έχω βρει τη λύση.

Πως δημιουργήθηκε το τραγούδι?
Η ομαδική δημιουργία του τραγουδιού από μόνη της, ήταν μια διαδικασία πολύ ωφέλιμη, στην οποία οι μαθητές είχαν πολύ υψηλό κίνητρο συμμετοχής. Η εκμάθηση του τραγουδιού από τη χορωδία έγινε μέσα σε τέσσερις μέρες κατά τις οποίες οι μαθητές επέδειξαν εξαιρετική προθυμία, επιμονή και θετική διάθεση για συνεργασία, καθώς και διασκέδασαν πολύ.
Η δράση έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής και με την εκπαιδευτική καθοδήγηση της μουσικοπαιδαγωγού ειδικής αγωγής Κατερίνας Γεροφώτη, και την υποστήριξη ομάδας εκπαιδευτικών του σχολείου ως εξής:  
Ομάδα δημιουργίας στίχων: Σταυρούλα Προκοπίδου- ΕΒΠ, Ευγενία Θωμαΐδου - γυμνάστρια, Πελαγία Λιθουργίδου – ψυχολόγος.
Ομάδα μουσικής δημιουργίας και εκμάθησης:  Βαγγέλης Χατζηανδρέου - φυσικοθεραπευτής, Σίμος Αρμένης – σπουδαστής φυσικοθεραπείας, Κώστας Σπαϊλάρι – σπουδαστής φυσικοθεραπείας, Πελαγία Λιθουργίδου – ψυχολόγος.
Ομάδα δημιουργίας βίντεο: Αναστασία Λιθουργίδου – Κοινωνική Λειτουργός, Πελαγία Λιθουργίδου – ψυχολόγος.
Σημαντική θεωρείται η συμβολή όλης της σχολικής μονάδας, διαθέτοντας χρόνο για τη δράση αυτή.
Βήματα δημιουργίας
Α. Επιλογή θέματος: Το θέμα (λεκτική βία στο σχολείο και τη γειτονιά) επιλέχθηκε έπειτα από συζήτηση με τους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τους προβληματισμούς και τις ανάγκες τους.
Β. Κατάθεση απόψεων και προτάσεων: οι μαθητές μοιράστηκαν βιώματά, απόψεις και προτάσεις σχετικά με το θέμα, ενώ παράλληλα, οι δηλώσεις τους καταγράφηκαν.
Γ. Μετατροπή δηλώσεων σε στίχους: Οι δηλώσεις των μαθητών κατηγοριοποιήθηκαν σε δύο ομάδες ως εξής: στους προβληματισμούς και στις προτάσεις. Στη συνέχεια, επιλέχθηκε το τέμπο 4/4. Κρατώντας ομαδικά τον παλμό αυτοσχεδίασε φωνητικά ένας-ένας, αξιοποιώντας τις προηγούμενες δηλώσεις. Παράλληλα γινόταν προσπάθεια για εύρεση λέξεων που να ομοιοκαταληκτούν, ώστε να δημιουργηθεί ο επόμενος στίχος. Έτσι διαμορφώθηκαν κάποιες στροφές, με τέσσερα στιχάκια οι κάθε μία, οι οποίες να έχουν κοινό νόημα.
Δ. Μουσική επένδυση των στίχων: Η μουσική δημιουργήθηκε μέσα από τον μελωδικό αυτοσχεδιασμό παιδιών και εκπαιδευτικών, διαβάζοντας τους στίχους, με τη συνοδεία του πιάνου και κιθάρας (πιάνο ο Σίμος Αρμένης και κιθάρα η Κατερίνα Γεροφώτη). Έγινε προσπάθεια να αποτυπωθεί το συναίσθημα των στίχων στη μουσική επένδυση.
Ε. Εκμάθηση και Παρουσίαση: Αφού οι μαθητές έμαθαν το τραγούδι πολύ καλά, το ηχογράφησαν. Αγαπημένη στιγμή για όλους ήταν η ηχογράφηση σε ερασιτεχνικό στούντιο, εμπειρία που πρώτη φορά βίωσαν οι μαθητές.
Ποιοι ήταν οι στόχοι της δράσης;
Απώτερος σκοπός της συμμετοχής στον διαγωνισμό ήταν η βελτίωση της ικανότητάς των μαθητών για συνεργασία και επικοινωνία. Οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν είναι οι εξής:
1. Έκφραση συναισθημάτων, βιωμάτων και απόψεων σχετικά με τη διαχείριση ανεπιθύμητων συμπεριφορών
2. Βελτίωση της ποιοτικής αλληλεπίδρασης με τους άλλους.
3. Τόνωση του αυτο-συναισθήματος και της αίσθησης αυτο-αποτελεσματικότητας τους.
4. Οι ηχογραφημένοι στίχοι να αποτελέσουν εργαλείο υπενθύμισης των στρατηγικών διαχείρισης ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
5. Σύνδεση σχολείου και κοινωνίας - Συμμετοχή σε κοινές δράσεις με άλλα σχολεία.

Ετικέτες , ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα